معمولا خانما جوراب شلواری زنانه رو یه طور دیگه دوست دارن. این پوشیدنی جذاب، از بچگی تا سن‌ و سالی که به‌عنوان یه خانم محترم شناخته می‌شن، همراهشون هست. خانما به کمک انواع جوراب شلواری زنانه، می‌تونن استایل های مختلفی بساز ؛ از شکل و ظاهر تینیجری گرفته تا استایل رسمی و مهمونیای مهم.

اگه می‌خوای تغییر جذابی در ظاهرت ایجاد کنی و دنبال خرید جوراب شلواری هستی، حتما این مطلب رو بخون! در ادامه، انواع جوراب شلواری زنانه رو از نظر مدل و … بررسی می‌کنیم و در آخر، چند نمونه از این محصول رو معرفی خواهیم کرد! پس حتما تا آخر مطلب رو بخون.

جوراب شلواری چی بخریم؟

این‌که کدوم مدل جوراب شلواری رو بخری، به خودت، سلیقه و تیپ مورد نظرت بستگی داره. با این حال، گاهی آدم بازم گیج میشه و از بقیه می‌پرسه: «من چی بپوشم؟!» برای انتخاب جوراب شلواری، دو تا پارامتر اصلی وجود دارده؛ سن‌وسال تیپی که تو ذهن داری و مدل محصول.

اگه به یه مجلس رسمی و مهمونی سنگین دعوت شدی، احتمالا جوراب زنونه ضخیم و ساده که رنگای تیره‌تری داره، گزینه بهتریه. این دسته، ظاهرت رو طوری تنظیم می‌کنن که جدی‌تر، شیک و رسمی به‌نظر برسی.

اما اگه می‌خوای به یه مجلس خودمونی و دوستانه بری، این صحبت رو از ما قبول کن که پوشیدن انواع جوراب شلواری زنانه با رنگای مختلف و مدلای طرحدار انتخاب بهتریه! این نوع جوراب، سن ظاهر و استایلت رو پایین‌تر میاره؛ چیزی که آدم معمولا کنار دوستاش نیاز داره.

اما قبل از این‌که سراغ بررسی نمونه‌های مختلف جوراب شلواری بریم، بیا تا نکاتی رو برای خرید جوراب شلواری مرور کنیم. رعایت این نکات، هم به افزایش طول عمر محصول کمک می‌کنه و هم زیبایی بیشتری به ظاهرت میده.

نکات خرید انواع جوراب شلواری زنانه

جوراب شلواری به مرور و در جاهایی که بهش فشار میاد (مثل سر زانوها)، یه مقدار تغییر رنگ و حالت میده و اصطلاحا «سایه میندازه». البته رنگ و سایز جوراب در مقدار این تغییر رنگ و حالت موثره. مثلا نمونه‌هایی که رنگ روشن دارن یا جوراب شلواری‌های ضخیم بیشتر به این حالت دچار میشن.

نکته بعد، نخ‌کش‌شدن جورابه. هیچی بدتر از جورابی نیست که نخ‌کش شده و به‌مرور، سوراخ میشه. معمولا جورابای شیشه‌ای و نازک از این نظر آسیب‌پذیرتر هستن. البته بعضی خانما ترجیح میدن از انواع جوراب شلواری زنانه نخی استفاده کنن. این محصول، از نظر سلامتی، گزینه بهتریه؛ اما خیلی زود و راحت نخ‌کش میشه.

مورد سوم، اندازه جوراب شلواریه. اگه قد اون بلندتر از سایزت باشه، مجبوری یه قسمتایی از محصول رو روی قسمت‌های بالایی پات تا بزنی. چیزی که باعث ایجاد چروک روی لباس میشه. این نکته، در ظاهر خیلی به‌چشم نمیاد. اما برای یه استایل رسمی، بهتره همه لباسات صاف و اتوکشیده دیده بشه.

در آخر، برای خرید جوراب شلواری، به سایز اندامت دقت کن. انواع جوراب شلواری زنانه با نمونه‌های دو فاق، سه فاق و چهار فاق تولید میشه. برای خانمایی که سایز بالاتری دارن، نمونه‌های سه و چهار فاق مناسب‌تره.

انواع جوراب شلواری زنانه

حالا بیا تا در هر دسته، نمونه‌هایی رو همراه با قیمت بررسی کنیم و روی ویژگی‌‌هایی که دارن، تمرکز کنیم. در آخر هم چند مورد رو برای استایل های مختلف پیشنهاد میدیم.

جوراب شلواری ساده

جوراب شلواری ساده بیشتر برای خانمای ساده‌پسند یا استایل کلاسیک مناسبه. اگه به جمله «زیبایی در سادگی است» اعتقاد داری، حتما از این مدل جورابا استفاده کن. این نمونه خیلی ساده‌س و تو بازار فقط رنگای مشکی و کرم اون وجود داره. یه وقتایی، لباس یا کفشی داری که می‌خوای چشم‌ها رو بیشتر سمت اونا جلب کنی. پوشیدن جوراب شلواری ساده بهت کمک می‌کنه تا به هدفت برسی.

جوراب شلواری براق

محصولایی که تو این دسته قرار می‌گیرن، شبیه‌به نمونه قبل هستن. فقط برای تولید جوراب شلواری براق، از مواد مصنوعی بیشتری استفاده میشه. پس اگه پوست حساسی داری یا می‌خوای جوراب رو برای مدت طولانی به پات کنی، بهتره سراغ نمونه‌های ساده و نخی بری.

اما اگه قراره تو مهمونیای غیررسمی‌تر و با لباسای راحت‌تر شرکت کنی، جوراب شلواری براق گزینه خوبیه.

البته به یه نکته هم دقت داشته باش. انواع جوراب شلواری زنانه مثل مدل‌های براق و ساده، ضخامت متفاوتی دارن. بعضی از خانما دوست دارن از نمونه‌های نازک استفاده کنن و یه سری دیگه، محصولات ضخیم‌تر رو ترجیح میدن. این انتخاب، تا حدی به مدل مهمونی و مراسم ربط داره.

جوراب شلواری گیپور

جوراب شلواری گیپور که به اسم پترن یا طرحدار هم شناخته میشه، از مدل‌های جدید بازاره. این نمونه با طرح‌های مختلف تولید میشه و دستت رو برای انتخاب باز می‌ذاره. انواع جوراب شلواری زنانه گیپور بیشتر برای خانمای جوان و اونم برای مهمونی دوستانه و غیررسمی مناسبه.

طراحی این محصولات معمولا به این شکله که همه بخش‌های اون نازک و بدن‌نماست و فقط تو قسمتایی که پترن وجود داره، رنگش تیره میشه.

جوراب شلواری فیش نت

قبلا اگه یه جوراب سوراخ می‌شد، سریع اون رو می‌دوختیم تا کسی انگشت بیرون‌زده ما رو نبینه. حالا مدل‌هایی تو بازار داریم که لابه‌لای سوراخ‌ها، یه کم جوراب هم دارن! جوراب شلواری فیش‌نت یا لانه زنبوری یکی از همین مدل جوراباست. این محصول از طرح‌های جدید و تازه به حساب میاد. سوراخ‌های جوراب لانه زنبوری از اندازه‌های خیلی ریز تا ابعاد درشت‌تر طراحی میشن. حتی شکل ظاهری این سوراخ‌ها ممکنه متفاوت باشه.

برای ست‌کردن جوراب فیشنت کار سخت‌تری داری؛ البته نتیجه نهایی، جذابیت خاصی داره. در مورد کاربرد این مدل، باید گفت که جوراب شلواری فیشنت برای مجلس و مهمونی دوستانه و خودمونی (خیلی خودمونی) انتخاب جذابیه. این محصول برای استایل تینیجری یا خانمای جوان مناسب‌تره.

جوراب شلواری دکلته

طرح خاص بعد، جوراب شلواری دکلته‌س. معمولا جوراب شلواری‌ها تو قسمت پنجه و پاشنه پا، ضخیم‌تر هستن. این موضوع، ست‌کردن جوراب با کفش‌های جلوباز رو سخت می‌کنه. اما برای طراحی مدل دکلته، پنجه پا حذف شده؛ طوری که انگشت‌های پا از جوراب بیرون میان. این ایده عجیب‌وغریب، خانمای زیادی رو به خودش علاقه‌مند کرده و مشتری خاص خودش رو داره.

انواع جوراب شلواری زنانه زمستانه

برای فصل زمستان، پوشیدن جوراب شلواری نازک خیلی انتخاب خوبی نیست. به‌همین‌خاطر، خانما بیشتر سراغ محصولات پشمی، خزدار، ضخیم و … میرن. البته گاهی مواد استفاده شده تو این محصولات باعث ایجاد حساسیت پوستی میشه که البته جوراب های جوپا به دلیل کیفیت بالای مواد اولیه ضد حساسیت هستن. پس موقع خرید، به کیفیت مواد اولیه جوراب شلواری و البته، برند اون محصول، دقت داشته باش.

 

 

نتیجه گیری

جوراب شلواری یکی از پوشیدنی‌های جذابه که با لباس‌های مختلف ست‌کردن میشه. فقط کافیه بهترین مدل رو انتخاب کنی. بین انواع جوراب شلواری زنانه، مدل ساده برای مجالس مختلف، تناسب بیشتری داره. اما اگه قرار باشه به یه مجلس دوستانه و خودمونی بری، می‌تونی از مدل‌های فیشنت، گیپور و براق هم استفاده کنی.

به‌طور کلی، تو این مطلب سعی کردیم این مدل‌های مختلف رو بررسی و معرفی کنیم. در آخر، اگه قصد خرید جوراب شلواری زنانه رو داری، می‌تونی روی جوپا حساب کنی!

سوالات متدول

برای مجالس رسمی کدوم مدل جوراب شلواری رو بپوشیم؟

برای مجالس این مدلی، جوراب شلواری ساده بهترین گزینه‌س.

تو مهمونی دوستانه و خودمونی از کدوم جوراب شلواری استفاده کنم؟

این موضوع به مقدار خودمونی‌بودن مجلس بستگی داره. بر این اساس، می‌تونی از مدل‌های گیپور، فیشنت یا براق استفاده کنی.

جوراب شلواری از چه برندی بخریم؟

در بازار ایران، محصولات برند جوپا تنوع بالا، جنس مناسب و قیمت‌های خوبی داره. 🧡