تفاوت جوراب ایرانی و خارجی

مقالات
1403.05.17

بروزرسانی: 1403.05.21

با اینکه جوراب‌ بخش مهمی از پوشش روزانه محسوب می‌شود و پاهایمان‌ را از آسیب و التهاب در امان نگه می‌دارد، اما وقتی نوبت به خرید جوراب می‌رسد هنوز بسیاری از افراد نمی‌دانند که بین جوراب ایرانی و خارجی باید کدام یکی را انتخاب کنند. به‌همین دلیل، بد نیست از تفاوت جوراب ایرانی و خارجی برایتان بیشتر بگوییم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

جوراب ایرانی بهتر‌ است یا خارجی؟

جوراب‌ها علاوه‌بر اینکه پوششی برای محافظت از پاها محسوب می‌شوند به‌عنوان یک اکسسوری جذاب برای بهبود استایل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد در هنگام خرید جوراب به‌سراغ برندهای  خارجی می‌روند، چراکه تصور می‌کنند این محصولات کیفیت و دوام بیشتری دارند و از رنگ‌ و طرح‌های بهتری برخوردار هستند‌. این تصورات در سال‌های نه‌چندان دور به واقعیت نزدیک بود، اما امروزه اوضاع به‌کلی تغییر پیدا کرده است.

 

در گذشته تولیدکنندگان ایرانی به نخ‌های باکیفیت دسترسی نداشتند و جوراب‌هایی با رنگ‌های خنثی و کلاسیک مانند سفید، سیاه و خاکستری گاهی تنها گزینه های موجود در بازار بودند. در سال‌های اخیر ولی، سیستم جدید رنگرزی نخ‌ به ایران وارد شد و کارخانه‌های جوراب بافی ایرانی به استفاده از آن‌ها روی آوردند. در کنار این مورد، پارچه‌هایی مانند مودال به عرصه تولید جوراب وارد شدند و صنعت جوراب‌بافی ایران را دچار تغییرات گسترده کردند.

 

هم‌اکنون در ایران، برندهای مختلفی به تولید و عرضه جوراب می‌پردازند که جوپا یک نمونه موفق در این زمینه محسوب می‌شود. جوپا با ارائه بهترین برندهای جوراب برای بزرگسالان و کودکان که از کیفیت بالا و طرح‌های زیبا برخوردار هستند توانسته در این آسمان یکدست،‌ رنگین‌ کمانی از جوراب‌های رنگارنگ بسازد. اکنون دیگر نیازی نیست برای خرید جوراب مردانه و جوراب زنانه به‌سراغ برندهای خارجی بروید، چراکه برندهای ایرانی مانند جوپا کالایی مرغوب با طرح‌های نوین در اختیارتان قرار می‌دهند.

مقایسه بین جوراب ایرانی و خارجی

برای آنکه بتوانیم به تفاوت جوراب ایرانی و خارجی پی ببریم بهتر‌ است مقایسه‌ای بین این دو جوراب داشته باشیم و از جهات گوناگون آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

  • کیفیت و جنس

در تولید جوراب‌ خارجی معمولا از مواد اولیه باکیفیت بالا و فناوری پیشرفته استفاده می‌شود. تولیدکنندگان ایرانی نیز در تهیه جوراب از نخ‌های باکیفیت وارداتی یا تولید داخل مانند پشم، پنبه و نایلون‌ استفاده می‌کنند. برندهای ایرانی، جوراب‌های متنوعی تولید می‌کنند که ویژگی‌هایی مانند جذب رطوبت بهتر، ضد بو و ضد حساسیت دارند.

  • قیمت

برای وارد کردن جوراب‌های خارجی باید هزینه زیاد گمرکی پرداخت شود؛ علاوه‌بر این، جوراب‌های خارجی هزینه تولید بالاتری دارند که بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. جوراب‌های ایرانی در داخل کشور‌ تولید می‌شوند و هزینه تولید و همچنین دربسیاری موارد، مواد اولیه آن‌ها کمتر است به‌همین دلیل، در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی‌ برخوردار هستند.

  • طراحی و تنوع

جوراب‌های خارجی دارای طراحی‌های زیبا و متنوع هستند و برای فعالیت‌های مختلف تولید می‌شوند. در سال‌های اخیر، برندهای ایرانی همچون جوپا کوشیده‌اند که نفسی تازه به بازار تولیدات ایرانی ببخشند و جوراب‌هایی رنگارنگ و متنوع به بازار عرضه کنند.

  • فناوری تولید

تولیدکنندگان خارجی برای تولید جوراب از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند بافت بدون درز، جوراب‌های دارای تهویه و‌ ضدرطوبت استفاده می‌کنند. هرچند که در ایران همچنان برخی بافندگان ماشین‌آلات قدیمی را بکار‌ می‌برند، اما برندهایی مانند جوپا تجهیزات مدرن و پیشرفته را برای تولید جوراب مورد استفاده قرار می‌دهند. به‌همین دلیل، جوراب ایرانی دست کمی از تولیدات خارجی ندارد و با آن‌ها رقابت می‌کند.

  • دسترسی راحت

جوراب ایرانی به‌راحتی در بازارهای داخلی و فروشگاه‌های آنلاینی مانند جوپا در دسترس است.‌ برای خرید بهترین جوراب ایرانی تنها به چند کلیک نیاز دارید تا آن‌را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

مهم‌ترین‌ نکاتی که در‌ هنگام خرید جوراب ایرانی و خارجی باید به آن توجه‌ کنیم چیست؟

خرید جوراب چه ایرانی باشد چه خارجی باید با دقت زیادی انجام شود تا محصولی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید و در هنگام راه رفتن دچار مشکل نشوید. برای خرید یک جوراب مناسب به موارد زیر توجه کنید:

  1. جوراب‌های نخی برای استفاده روزمره، جوراب‌های پشمی برای فصل سرد سال و جوراب‌های ترکیبی و نایلونی برای فعالیت‌های ورزشی مناسب هستند.
  2. یک جوراب باکیفیت باید بدون‌ درز یا با درزهای محکم باشد تا زود پاره نشود.
  3. جوراب نباید خیلی بزرگ یا کوچک باشد.
  4. باتوجه به سلیقه، نیاز و راحتی پاهایتان جوراب بخرید.
  5. قیمت را فدای کیفیت نکنید.
  6. برندی معتبر که به تولید جوراب‌های باکیفیت مشهور است، انتخاب کنید.‌
  7. نظرات مشتریان درباره دوام و کیفیت برند‌ جوراب را در شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت‌ها بخوانید.
  8. برای پوست‌های حساس،‌ جورابی ضد حساسیت و با الیاف طبیعی خریداری کنید‌.
  9. جوراب‌های ضد بو و باکتری برای استفاده روزانه مناسب هستند.‌
  10. یک جوراب با الیاف مرغوب باید در برابر سایش مقاوم باشد و بعد از شستشو رنگ خود را از دست ندهد.

 

خارجی یا ایرانی؟ چه جورابی بخریم؟

کسانی‌که به‌طور مداوم جوراب می‌پوشند، کیفیت و دوام جوراب برایشان در اولویت قرار دارد‌؛ به‌همین دلیل، با تصور آنکه جوراب‌های ایرانی کیفیت مناسبی ندارند به‌سراغ برندهای خارجی می‌روند. اما امروزه، تولیدکنندگان ایرانی مانند جوپا از ماشین‌آلات نوین و پارچه‌های باکیفیت وارداتی یا داخلی برای تولید جوراب استفاده می‌کنند. این موارد موجب شده است که جوراب‌های ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و درصد بسیاری از مشتریان‌ از آن‌ها رضایت داشته باشند. همچنین، جوراب‌های ایرانی در‌ کنار کیفیت بالا، تنوع طرح‌ و‌ رنگ از قیمت مناسبی نیز برخوردار‌ هستند که مزیت مهمی برای این محصول محسوب می‌شود.

سوالات متداول

1

تفاوت جوراب ایرانی و خارجی چیست؟

جوراب‌های خارجی از نظر مواد اولیه، نوع ساخت، طراحی و فناوری تولید از کیفیت بالایی برخوردار‌هستند؛ در سال‌های اخیر، تعدادی از برندهای ایرانی نیز‌ کیفیت خود را به پای جوراب‌های خارجی رسانده‌اند.

2

آیا جوراب‌ ایرانی به‌اندازه جوراب‌ خارجی دوام دارد؟

دوام جوراب‌ به عوامل مختلفی از جمله کیفیت مواد اولیه و فرآیند تولید بستگی دارد. برخی از برندهای ایرانی از مواد با کیفیت بالا و فناوری‌های مدرن استفاده و محصولاتی بادوام به بازار عرضه می‌کنند.

3

قیمت جوراب‌ ایرانی چقدر با جوراب‌ خارجی تفاوت دارد؟

در مواردی جوراب‌های ایرانی معمولاً ارزان‌تر از جوراب‌های خارجی هستند، زیرا هزینه‌های تولید و مواد اولیه آن‌ها کمتر است.

4

چگونه می‌توان کیفیت جوراب‌ ایرانی و خارجی را تشخیص داد؟

با بررسی جنس و مواد اولیه، دوخت، نظرات کاربران و برند سازنده می‌توانید به کیفیت جوراب پی ببرید.

5

آیا جوراب‌های ایرانی به اندازه جوراب‌های خارجی راحت هستند؟

برخی از برندهای جوراب ایرانی حتی بیشتر از جوراب‌های خارجی راحت هستند. در هنگام خرید باید از برندی معتبر‌ و شناخته‌شده که از الیاف مناسب استفاده می‌کند، جوراب بخرید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تفاوت جوراب ایرانی و خارجی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *